PRACOWNIA RADYKALNEJ SZTUKI PRZEMYSŁOWEJ

-Jesteś artystą tworzącym w metalu industrialne rzeźby: fotele, kanapy, lampy, stoliki. Jesteś też autorem industrialnego “designu” wielu knajp takich jak: Kuźnia Latający Holender Wieloryb, czy Mózg. Twoja naturalnych rozmiarów rzeźba Pegaza stoi przed Teatrem Lalek w Białymstoku. Wiele Twoich prac znajduje się także za granicą, między innymi w Getyndze. Poszczególne rzeźby znalazły też swoje miejsce u licznych kolekcjonerów w Polsce. Nie organizujesz wystaw, nie sprzedajesz w galeriach, za to wykonujesz “performances” tworząc rzeźby na żywo z udziałem publiczności. Są to spektakle pełne hałasu, zgrzytów i iskier. Jeden z takich pokazów został wykorzystany w teledysku Kasi Nosowskiej i Renaty Przemyk. A jednak mimo tak wielu osiągnięć ciągle trzeba przybliżać Twoją sylwetkę, bo krążą o Tobie nieliczne tylko publikacje. Dlaczego postać taka jak Ty nie jest jeszcze szeroko znana, jeśli nie w całym kraju, to chociaż lokalnie? – Dlaczego? Po pierwsze dlatego, że mi na tym nie zależy, a dlaczego mi nie zależy? Ponieważ nie mam tu odbiorcy, który byłby zainteresowany tym, co robię. Tą pracą są zainteresowani Niemcy Anglicy Japończycy Holendrzy, ale nie bydgoszczanie (żyjemy w mieście, które nie słynie z wystaw, wyj. ekspozycja zrobiona przez Małgorzatę Winter w 1999 r, gdzie zgromadzili się artyści sztuki współczesnej z całego kraju). […] Yach Paszkiewicz, wyjechał i teraz robi to, co kocha. – Czy to, co tworzysz jest sztuką, czy to raczej metaloplastyka? CDN >>> rzeźba Falena Lampa

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.