muzyka out-body
GALERIE KATHARSIS44
 - English [en]
 GALERIA st.

JEDEN Z DRUGIM MYŚLI, ŻE MALOWAĆ OBRAZ
TO TAKIE PROSTE ALBO STAROMODNE (2003)

Galeria Stanisław Stasiulewicz SZKOŁA BYDGOSKA

MALARZ MALUJĄC POWINIEN:

(1997)

.SPOKOJNIE ODDYCHAĆ I PORUSZAĆ SIĘ

.BYĆ SKUPIONYM NAD OBRAZEM, KTÓRY MALUJE

.CIESZYĆ SIĘ HARMONIĄ DZIAŁANIA I MYŚLENIA

.PAMIĘTAĆ, ŻE KOLOR I FORMY WYRAŻAJĄ PIEKNO I TRAGIZM

.NIE MYŚLEĆ CO MALUJE

.PATRZEĆ CO MALUJE

.PAMIĘTAĆ, ŻE OBRAZ SAM POWSTANIE

.NIE PRZESZKADZAĆ

.ZAMYŚLAĆ SIĘ, AŻ OBRAZ PRZEMÓWI

.UCZESTNICZYĆ W ODKRYCIU

ROZDZIOBIĄ NAS KUMPLE I WRONY

Artysta - ur. 13.12.1955 r. Studia i dyplom (1983 r.) na Wydziale Malarstwa Sztalugowego w pracowni prof. Jana Szancenbacha na ASP w Krakowie. Od 1985 roku bierze aktywny udział w środowisku artystycznym Bydgoszczy (Galeria Kruchta, Pomyśl o Sztuce, Szkoła Bydgoska, Trytony, Wieża Ciśnień, Biennale Plastyki Bydgoskiej). Współpracuje od 1990 z Galerią Kantorek. W lotach 1993-99 prezes ZO ZPAP. W 1994 r. stypendysta Fundacji Pollock-Krosner w Nowym Jorku. Szereg wystaw indywidualnych i zbiorowych.

Nadal kontynuuję problemy formalne obrazu na zasadzie tzw. podwójnej płaszczyzny. Ażurowy rysunek jako nośnik formalny i treściowy współgra lub kontrastuje z tłem (innym motywem). Coraz bardziej interesuje mnie synteza, proste zestawienia płaszczyzn. Interesuje mnie więc collages. Używając przedmioty - elementy prowadzi to do reliefu - typu Ready Made, a nawet assemblage. Za ważny fakt uważam pracę i wystawianie w swoim mieście. Powstaje wiele ciekawych koncepcji i uzasadnionych wystaw. Lokalność, swoje miasto, leżakowanie, dyskusje, diagnozy, czuwanie w dzień i noc jest ważnym procesem formującym.

Copyright © 2004-2017 Web design Kontakt
All rights reserved
Toplista stron
861 92 389 0 0 0